MAK 1.9.60 - wdrożona 07.01.2016 r.
OGÓLNE
1. Zmieniono podstawową rozdzielczość ekranu na 1280 pikseli.
2. Dodano komunikat o wylogowaniu nieaktywnego użytkownika - system MAK+ wylogowuje nieaktywnego użytkownika po upływnie 30 minut. Na 5 minut przed wylogowaniem system wyświetli komunikat ostrzegający o zbliżającym się automatycznym wylogowaniu. Kliknięcie komunikatu w celu jego zamknięcia jest odnotowywane jako aktywność użytkownika i zatrzymuje automatyczne wylogowanie do momentu kolejnej nieaktywności wynoszącej 30 minut.
KATALOG
1. Poprawiono opcję wyszukiwania "szukaj wszędzie".
2. Widoki opisu bibliograficznego w postaci "MARC", "Szczegóły", "Opis", "Moja Maska" przeniesiono do zakładek.
3. Lista nowości - dodano datę wprowadzenia - od tej daty jest liczony czas wyświetlania nowości. Dodatkowo wprowadzono mozliwość wydruku listy nowości.
4. Określniki w hasłach autorskich stały się fakultatywne: 600, 610, 611, 630.
5. Importuj z KaRo - dodano link do wyszukiwarki KaRo - otwiera się w nowym oknie przeglądarki.
6. Wyniki wyszukiwania lokalnie oraz w BC - dodano przyciski: poprzedni opis oraz następny opis umożliwiające nawigację pomiędzy opisami bibliograficznymi z listy wyszukań.
7. Dodawanie okładki - umożliwiono dodawanie okładki z linku URL. Wystarczy wkleić link do istniejącej w internecie okładki a zostanie ona pobrana i zapisana w bazie MAK+.
MAGAZYN
1. Podczas edycji egzemplarzy system zapamiętuje wybraną wcześniej przyczynę ubytkowania.
2. W operacji „Popraw dane” w koszyku dodano opcję "zmiana denominacji".
3. Hurtowa zmiana egzemplarzy - dodano możliwość hurtowej zmiany: sygnatury, daty wpływu, nr faktury, nr akcesji, nr specyfikacji.
WYPOŻYCZALNIA
1. Na liście rezerwacji oraz na liście zamówień została dodana nowa kolumna: "Rodzaj", w której wyświetlana jest ikona rodzaju zamówionego zbioru.
2. Anulowanie zamówienia z poziomu pojedynczego egzemplarza powoduje automatyczny powrót do listy zamówień.
3. Anulowanie zamówienia/rezerwacji czytelnikowi ze środka kolejki powoduje wysłanie wiadomości e-mail do czytelników następnych w kolejce.
4. Lista zamówień jest automatycznie sortowana od najstarszego zamówienia (na górze) do najnowszego (na dole). Dodatkowo dodano filtrowanie wg numeru karty i nazwiska czytelnika.
5. Anulowanie rezerwacji przez bibliotekarza powoduje automatyczne wysłanie wiadomosci e-mail do czytelnika.
6. Lista zamówień - kliknięcie w numer karty lub w imię i nazwisko przenosi do konta czytelnika.
7. Anulowanie rezerwacji - w przypadku anulowania rezerwacji przez czytelnika lub bibliotekarza pojawi się migająca na pomarańczowo ikona rezerwacji. Kliknięcie spowoduje wyświetlenie opcji "Egzemplarze anulowane" w Rezerwacjach.
8. Wypożyczenie egzemplarza o statusie „do czytelni” nie wpływa na status egzemplarza po jego zwrocie, który ponownie staje się „do czytelni”.
9. Dodano do wyszukiwania lokalnego szukanie wg sygnatury.
10. Pierwsza wizyta czytelnika w nowym roku kalendarzowym - poprawiono treść komunikatu.
11. Raport czytelników zalegających - dodano powiązania czytelników oraz tytułów. Klikając w: nr karty, nazwisko imię oraz datę, system przenosi na konto czytelnika. Klikając w: nr inwentarzowy, tytuł/autor system przenosi do opisu bibliograficznego z listą egzemplarzy pod spodem.
12. Listy zamówień i rezerwacji wyświetlają się zależnie od wybranego działu. W przypadku wybrania „brak działu” wyświetlane są wszystkie zamówienia i rezerwacje.
13. Inne operacje - dodano filtr dotyczący biblioteki/działu umożliwiający wykonywanie przedłużenia terminów tylko w wybranej lokalizacji.
CZYTELNIA
1. Dodano do wyszukiwania lokalnego szukanie wg sygnatury.
RAPORTY
1. „Czytelnicy i wypożyczenia na zewnątrz – zestawienie miesięczne” oraz „Czytelnicy – zestawienie roczne” nie będą się zmieniały po usunięciu czytelnika w wypożyczalni. Usunięto błąd.
2. Dodanie nowego raportu na potrzeby MKiDN: Liczba wypożyczeń (Public Lending Rights)
SKONTRUM
1. Podczas wczytywania kodów kreskowych na konkretny regał/półkę, dodano informacje ile już egzemplarzy wczytano.
2. Rozdzielono filtrowanie wg stanów oraz filtrowanie wg regałów na dwa bloki działające niezależnie. Dodano przycisk "aktualizuj", którego wciśnięcie powoduje aktualizację liczby egzemplarzy w każdym z wierszy.
3. Umożliwiono dodawanie pojedynczego numeru inwentarzowego do skontrum.
4. Protokół braków względnych i bezwzględnych rozdzielono na dwa osobne protokoły.
5. Oznaczanie braków w skończonym skontrum powoduje wyświetlenie komunikatu:
Próba ponownego oznaczenia braków wyświetli komunikat:
6. Usunięto wyszukiwanie lokalne oraz wybor sekcji z modułu skontrum.